Een TOS is een van de meest voorkomende stoornissen bij kinderen. Dat betekent dat iedere leraar ermee te maken krijgt en dat in elke klas van gemiddeld dertig kinderen, twee kinderen een TOS hebben. In dit praktische boek staat helder uitgelegd wat een taalontwikkelingsstoornis is, hoe je het kunt herkennen en wat je als leraar kunt doen om een kind met een TOS te ondersteunen. In het boek staan volop praktische tips die direct in de klas kunnen worden toegepast. De vele voorbeelden uit de praktijk laten zien wat je als leraar in de klas precies kunt doen. Dit boek is onmisbaar voor iedere leraar in het basis- en voortgezet onderwijs en geeft de leraar advies wanneer het kind door te verwijzen naar de logopedie voor verder onderzoek en behandeling. Bij de NVLF zijn posters te verkrijgen met stroomschema’s die leraren een handreiking geven voor het vroeg signaleren van kinderen met TOS in de klas.
Over de auteur
Moniek Drinkenburg
Logopedist - dyslexiespecialist
Gerelateerde berichten