Profilering en Persoonlijke Vaardigheden

| NVLF

Aan de slag met social media binnen jouw organisatie

Wat kun jij als logopedist met social media in een instelling? Wat zijn de do’s en don’ts? Op welke media ben je het beste zichtbaar voor jouw doelgroep? Hoe maak je een goede social media update? En hoe gebruik je jouw beperkte tijd effectief op social media? Met deze actuele vragen over social media gaan we aan de slag tijdens deze training. Up-to-date en volledig afgestemd op de logopedisten die werken binnen instellingen. Er is voldoende ruimte voor vragen en uitwisseling van ideeën, en we gaan direct aan de slag met praktische oefeningen.

| NVLF

Module B: Vindbaar voor jouw cliënten met een wervende website

Je hebt een website of bouwt er momenteel een: hoe richt je die goed in? Wat zet je er wel en niet op? Hoe wordt je website gevonden via Google en andere websites en hoe zorg je ervoor dat cliënten contact met je opnemen of zich aanmelden voor een behandeling?

| NVLF

Kleur bekennen. Hoe denk jij?

Vanuit welke focus kijk jij naar de wereld om je heen? Hoe denk jij?  Ben jij een Voeler, een Weter, een Denker of een Doener en welke talenten horen hierbij? Na het invullen van twee vragenlijsten, wordt een persoonlijk denkprofiel gemaakt. Hieruit blijkt welk deel van jouw hersenen dominant is en welke talenten hierbij horen. Als je dit weet, kun je talenten van anderen herkennen. Je krijgt inzicht van wie jij energie krijgt en op wie jij leeg loopt. Kennis waar je je voordeel mee kunt doen in de communicatie en samenwerking met anderen, dan wel het profileren van jezelf als paramedicus. Het is makkelijker om je communicatie af te stemmen op anderen. Je leert jezelf beter verstaanbaar te maken. Dit zowel zakelijk als in privésfeer.

| NVLF

Module C: In contact met cliënten met een wervende website

Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, WhatsApp en Pinterest: welke social media zet jij in voor jouw praktijk? Wie vind je waar? Welke berichten spreken aan, hoe vaak moet je iets delen en welk moment is dan het best? Hoe gebruik je de beperkte tijd die je hebt naast je behandelingen effectief op social media? En wat kan je nog meer inzetten om in contact te komen en blijven met je (potentiële) cliënten?

| Utrechts Centrum voor de kunsten

Hoe houd ik alle ballen in de lucht?

De training  wordt opgebouwd rond de timemanagement en stress veroorzakende vraagstukken die de deelnemers zelf inbrengen. Tips en adviezen met betrekking tot 'het sturen van uw tijd', worden zo gegeven dat men er direct mee aan de slag kan.

| NVLF

Goed vindbaar worden voor dr. Google

Hoe zorg ik dat mijn logopediepraktijk wordt gevonden op mijn expertise en in mijn regio? Hoe weet ik op welke zoekwoorden mijn bezoekers zoeken? Op welke wijze zoeken de grote zoekmachines? Wat houdt taggen in en wat zijn linkbuilding en SEO precies? Tijdens een interactieve trainingsdag over Search Engine Optimalization (SEO) kunnen we met deze actuele en relevante vragen aan de slag. Up-to-date en direct toepasbaar voor jouw praktijk.

| NVLF

Aan de slag met social media binnen jouw organisatie

Wat kun jij als logopedist met social media in een instelling? Wat zijn de do’s en don’ts? Op welke media ben je het beste zichtbaar voor jouw doelgroep? Hoe maak je een goede social media update? En hoe gebruik je jouw beperkte tijd effectief op social media? Met deze actuele vragen over social media gaan we aan de slag tijdens deze training. Up-to-date en volledig afgestemd op de logopedisten die werken binnen instellingen. Er is voldoende ruimte voor vragen en uitwisseling van ideeën, en we gaan direct aan de slag met praktische oefeningen.

| NVLF

Creavatie! Creatief innoveren in de logopedie.

Los vraagstukken op door vaste denkpatronen te doorbreken!Iedereen komt in het werk of privé vragen tegen waarvoor een oplossing bedacht moet worden. Onbewust kies je meestal uit een beperkt aantal oplossingen. Tijdens deze training leer je routines in jouw denken herkennen en doorbreken. Er wordt kort ingegaan op de werking van de hersenen in relatie tot creatief denken en de algemene principes van Creatief Denken. Daarna doorloop je een creatief proces aan de hand van een werk gerelateerde vraag die je zelf meeneemt.

| NVLF

Kleur bekennen. Hoe denk jij?

Vanuit welke focus kijk jij naar de wereld om je heen? Hoe denk jij?  Ben jij een Voeler, een Weter, een Denker of een Doener en welke talenten horen hierbij? Na het invullen van twee vragenlijsten, wordt een persoonlijk denkprofiel gemaakt. Hieruit blijkt welk deel van jouw hersenen dominant is en welke talenten hierbij horen. Als je dit weet, kun je talenten van anderen herkennen. Je krijgt inzicht van wie jij energie krijgt en op wie jij leeg loopt. Kennis waar je je voordeel mee kunt doen in de communicatie en samenwerking met anderen, dan wel het profileren van jezelf als paramedicus. Het is makkelijker om je communicatie af te stemmen op anderen. Je leert jezelf beter verstaanbaar te maken. Dit zowel zakelijk als in privésfeer.