Kinderen leren beter wanneer ze bewegen! Uit meerdere onderzoeken blijkt namelijk dat de concentratie, taakgerichtheid en het leervermogen van taal verbeteren wanneer kinderen bewegend leren. Mijn naam is Sanne van Hellemond en vorig jaar heb ik samen met medestudenten de innovatieprijs 2020 gewonnen met de Active Logofloor: een beweegvloer die tijdens de logopedische behandeling van kinderen kan worden ingezet. In mijn afstudeeronderzoek ga ik de ervaringen van logopedisten in kaart brengen over het toepassen van bewegend leren bij kinderen met logopedische stoornissen, zodat we deze kennis mee kunnen nemen in de verdere ontwikkeling van de Active Logofloor!
Doe je mee?
Om de ervaringen van logopedisten te onderzoeken, maak ik gebruik van focusgroep-interviews. Ik ben op zoek naar logopedisten die in een groep van 6 Ă 10 personen bij elkaar willen komen om ervaringen te delen over het gebruik van bewegend leren tijdens de logopedische behandeling van kinderen. In dit groepsinterview zal ik vragen stellen, maar mogen ook onderlinge interacties en discussies plaatsvinden. Welke beweegactiviteiten zet jij in tijdens de logopedische behandelingen van kinderen, welke overwegingen spelen hierbij een rol en is er een positief effect zichtbaar? Onder andere deze onderwerpen zullen aan bod komen.
Praktische informatie
De focusgroep-interviews vinden plaats op dinsdagavond 30 november en donderdagavond 2 december op Fontys Paramedische Hogeschool te Eindhoven. De precieze tijden zijn nog niet bekend, maar er zal voor een maaltijd gezorgd worden! Deelnemers krijgen een vergoeding, reiskostenvergoeding en 2 KP-punten kunnen worden toegekend.
Iets voor jou?
Ben jij een logopedist met minimaal één jaar werkervaring, ben je als logopedist werkzaam met kinderen in een eerstelijnspraktijk, een instelling of het onderwijs en lijkt het je leuk om deel te nemen? Dan kom ik graag met jou in contact!
Mocht je interesse hebben, neem dan contact met mij op via s.vanhellemond@student.fontys.nl