Aan bod komen de verschillen en overeenkomsten tussen de CELF-4 en CELF-5 en wordt beknopt het onderzoeksprotocol van de CELF-5 doorgenomen.
De deelnemers gaan hoofdzakelijk aan de slag met het opstellen van logopedische behandeldoelen aan de hand van CELF-5-NL onderzoeksgegevens. Ook bestaat een aanzienlijk deel van de ochtend uit de behandeling van casuïstiek en interpretatie komt uitgebreid aan bod.
Leerdoelen
Na het volgen van deze training ben je:
-in staat de CELF-5-NL verantwoord te gebruiken bij taaldiagnostisch onderzoek
-bekend met de mogelijkheden en beperkingen van het instrument
-in staat SMART logopedische behandeldoelen op te stellen aan de hand van de kwalitatieve onderzoeksgegevens van de CELF-5-NL
-in staat probleemloos de CELF-5-NL digitaal in te zetten: afnemen, scoren en rapporteren
Doelgroep
De training is bedoeld voor logopedisten, psychologen en orthopedagogen met ervaring in psycho- en/of taaldiagnostisch onderzoek bij kinderen.
Trainer
Janneke de Waal
Accreditatie
Deze training is geaccrediteerd bij St. ADAP met 10 punten voor logopedisten.
Inbegrepen in de training
Trainingsmateriaal, koffie/thee en lunch.