Lees verder
De Kletsmajoor is een praktijk voor kinderlogopedie met meerdere locaties in Rotterdam. Met een team van 11 enthousiaste logopedisten houdt Intramed de boel in administratieve zin fijn overzichtelijk.

In 2007 begon Robine Hekking met een allround logopediepraktijk. In de loop van de tijd bleek er steeds meer behoefte aan specialisatie gericht op kinderen. Daarnaast groeide de praktijk qua locaties en therapeuten. “Bij ons staat de beleving van het kind centraal. Daar hebben we onze logopedische testen en behandelmateriaal op aangepast. Ook werken we nauw samen met de ouders, leerkrachten en eventuele andere zorgaanbieders”.

Werken met kinderen is het leukste dat er is
Alle therapeuten zitten er met hart en ziel in. “De openheid, spontaniteit en onbevangenheid van kinderen zorgt ervoor dat elke dag een genot is om met deze doelgroep te werken” zeggen Claudia en Ioanna. “Kinderen hebben van zichzelf veel humor, waardoor het behandelen ook gelijk een stuk gezelliger wordt.”
Er wordt bij ons veel gelachen. Onderling, maar vooral ook met de kinderen. Zoals Lisanne aangeeft: “Het is mooi om te zien dat de kinderen echt blij en gemotiveerd worden van een half uurtje onverdeelde aandacht van hun logopedist”.

Groei geeft vertrouwen
De kinderen uit hun schulp zien kruipen en tot bloei zien komen geeft veel voldoening. Ernestine licht toe: “De kinderen gaan beter spreken en merken dat ze communicatief redzaam worden. Dat geeft hen zelfvertrouwen. Daardoor gaan ook ouders zich minder zorgen maken om hun kind, en dat is fijn om te zien”.
Dat vertrouwen is een rode draad, ook voor Laura: “Soms heeft een kind moeite met het beantwoorden van een vraag, terwijl het – eenmaal op z’n gemak – spontaan vertelt wat hij gisteren op z’n boterham had”.

Overzicht en tijdsbesparing
Het liefst focus je je als logopedist natuurlijk op de kinderen. Daarom werken ze bij de Kletsmajoor met Intramed. Wat Amber en Sabine betreft, creëert Intramed structuur in hun werkweek met overzichtelijke agenda’s en dossiers, waar alle cliëntinformatie in samengevoegd kan worden. En dat scheelt weer tijd. Als je bijvoorbeeld een overleg over een leerling hebt gehad, met de leerkracht of een Intern Begeleider, kun je snel terugvinden wanneer het overleg is geweest en wat er precies is besproken en afgesproken. Marika is met name te spreken over alle extra’s, zoals de testformulieren, het online versturen van formulieren en het gemak waarmee je een verslag kunt maken vanuit het dossier.
“En vergeet het service centrum van Intramed niet” vult Robine nog aan. “Die mensen zijn echt super. Ze zijn altijd aardig, geduldig en helpen je overal mee!”

Op de foto, van links naar rechts: Boven: Laura, Robine, Seher, Claudia, Demi, Ernestine, Lisanne Midden:  Sabine Onder: Marika, Amber, Ioanna