De behoefte aan logopedisten neemt toe, onder meer om taal- en ontwikkelingsproblemen vroegtijdig op te sporen en bij te dragen aan een hogere kwaliteit van leven van zieken en ouderen. Uit onderzoek onder de leden blijkt echter dat er nu al een tekort aan logopedisten is. Er staan steeds meer cliënten op wachtlijsten en de wachttijden voor een eerste behandeling nemen verder toe.
Tegelijkertijd neemt het aantal aanmeldingen voor de hbo-opleiding logopedie af. Minder afgestudeerde logopedisten betekent groeiende krapte op de arbeidsmarkt. Daar wil de NVLF iets aan doen. Samen met het Landelijk Overleg Opleidingen Logopedie wordt op dit moment een campagne ontwikkeld. De doelgroep van de campagne zijn middelbare scholieren, 16- tot 18-jarige meiden en jongens, die op het punt staan een keuze te maken voor een vervolgstudie. En hun ouders die over hun schouders meekijken en (mee)beslissen. We willen hen laten zien hoe interessant en breed het vak van logopedie is. We gaan de jongeren bereiken