Lees verder
Dagelijks komen bij het bureau van de NVLF tientallen vragen binnen over zeer uiteenlopende onderwerpen. Iedere week beantwoorden we een veel gestelde vraag.

De vraag van deze week gaat over het partnerbericht van Pearson in de KKB Nieuwsbrief over CELF-5:

De sessie met Pearson over CELF-5 is toch een scholingsactiviteit? Hoe zorgen we ervoor dat we dit als intercollegiaal overleg kunnen opvoeren?

Antwoord:
Je kunt de bijeenkomst met Pearson inderdaad opvoeren als scholingsactiviteit. Je zult dan individueel het certificaat moeten indienen bij het Kwaliteitsregister Paramedici (KP). Vervolgens kun je de opgedane kennis gebruiken voor een intercollegiaal overleg. Zet hiervoor een van de verbetermethodieken in. Je kunt bijvoorbeeld de methodiek invoeren recente inzichten kiezen.  Bij deze methodiek ligt de nadruk op het invoeren van nieuwe kennis en vaardigheden die zijn opgedaan tijdens congressen, cursussen, het bestuderen van vakliteratuur, richtlijnen en/of protocollen. Aan de bijeenkomst kan een scholingsactiviteit vooraf gaan, zoals de bijeenkomst van de CELF-5.