Lees verder
Afgelopen vrijdag is de derde ronde van de scholierencampagne gestart. Ondanks het feit dat er geen open dagen zijn door de coronacrisis, leek het ons een goed moment de campagne te herhalen. Scholieren moeten immers, corona of niet, binnenkort een beslissing nemen over hun vervolgstudie.

Met de campagne willen we die doelgroep en hun ouders laten zien hoe interessant en breed het vak logopedie is. Het thema is ‘Wat wil jij later worden?’ en geeft op treffende wijze een kijkje in de logopediepraktijk. De doelgroep van de campagne is de middelbare scholier, 16- tot 18-jarige meiden en jongens, die op het punt staan een keuze te maken voor een vervolgstudie. Deze groep jongeren wordt heel precies benaderd via hun favoriete kanalen op sociale media, waar zij dagelijks gebruik van maken. Hiervoor is een gespecialiseerd bureau in de arm genomen. Zij monitoren het bereik en passen voortdurend de zichtbaarheid van de campagne aan het kijkgedrag van de doelgroep aan. De campagne wordt in totaal drie keer twee weken getoond. Na afloop van deze tweede ronde volgt nog een laatste ronde in mei 2020.

Appellerende content
Met behulp van een aansprekende korte film van Hedy, een stotterend meisje van twaalf dat uitlegt wat logopedie voor haar betekent, worden de jongeren uitgenodigd de website wordjijlogopedist.nl te bezoeken. Op deze website staan filmpjes van logopedisten uit verschillende werkvelden die het vak toelichten, een korte uitleg over logopedie en de studie Logopedie. Daarnaast vindt de geïnteresseerde bezoeker links naar alle opleidingspagina’s en kunnen zij zich aanmelden voor informatie over onder andere open dagen, opleidingen, proefstuderen en meelopen, eventueel ook interviews met docenten/studenten, filmpjes of andere leuke weetjes en feitjes over logopedie.

Het filmpje van Hedy werd tijdens de vorige ronde, die in februari liep, bijna 900.000 bekeken, wat zo’n 2.500 bezoeken aan wordjijlogopedist.nl opbracht.