Module C: In contact met jouw cliënten met sprekende social media

Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, WhatsApp en Pinterest: welke social media zet jij in voor jouw praktijk? Wie vind je waar? Welke berichten spreken aan, hoe vaak moet je iets delen en welk moment is dan het best? Hoe gebruik je de beperkte tijd die je hebt naast je behandelingen effectief op social media? En wat kan je nog meer inzetten om in contact te komen en blijven met je (potentiële) cliënten?

Inhoud training

Deze training gaat in op de laatste trends en beste kansen op het gebied van social media en online kanalen en geeft je direct inzicht in hoe ze efficiënt en effectief inzet:
• Social media plan: welke social media ga je inzetten en hoe doe je dat?
• Een ingericht social media kanaal naar keuze
• Duidelijke doelen die jij wil bereiken met je social media
• Beste tools en tips om je social media te beheren
• Praktische tips voor de beste updates op je social media
• Een update klaar voor verspreiding
• Overzicht van jouw kansen op andere online kanalen (reviewsites, social kaart, etc.)
• Mogelijkheden om je cliënten ook via social advertenties vindbaar te maken

Na afloop van iedere training ga je met een concrete resultaten weer naar huis: op maat voor jou. Effectief én efficiënt.

De trainingen kan je los volgen, maar we adviseren je ze alle drie samen te volgen voor het beste resultaat.

Module A: Overtuig je cliënt voor jou te kiezen met een toppitch
Wat heb jij te bieden en waarom zouden cliënten voor jou moeten kiezen? Een toppitch is de basis voor jouw online marketing. Hierin beschrijf je waarmee jij jouw cliënten kan helpen, waarin jij je onderscheidt van andere praktijken en wat jij te bieden hebt.

Praktische training, met als resultaten:
• Persoonlijk profiel: dit ben jij, daarom ben jij onderscheidend en kiezen cliënten voor jou
• Overtuigende basistekst over jou en je praktijk, voor op je website, social media en partners
• Duidelijk inzicht in de behoeften van jouw cliënten
• Praktische tools waarmee je cliëntinzicht nog verder kan onderzoeken
• Inzicht in hoe je voor jouw cliënten kan schrijven
• Ervaringen van andere logopedisten bij het profileren

Module B: Goed vindbaar worden voor dr. Google
Je hebt een website of bouwt er momenteel een: hoe richt je die goed in? Wat zet je er wel en niet op? Hoe wordt je website gevonden via Google en andere websites en hoe zorg je ervoor dat cliënten contact met je opnemen of zich aanmelden voor een behandeling?

Direct toepasbaar, en je gaat naar huis met:
• Praktisch plan van aanpak voor je website: zo ga je die optimaliseren of inrichten
• Je homepage of pagina naar keuze geoptimaliseerd volgens dit plan van aanpak
• Duidelijke doelen die jij wil bereiken met je site
• Beste tools en tips om je site gebruiksvriendelijk in te richten
• Kennis over het zoekgedrag van je cliënten en hoe je daarop aansluit (SEO)
• Overzicht van de plaatsen en sites waar je zelf beeld, teksten en illustraties kan maken
• Mogelijkheden om je website ook via advertenties vindbaar te maken (SEA)

Over de trainer
Deze training wordt gegeven door Erica Bouma van Spring marketing, een marketingbureau gespecialiseerd in de zorgsector. Vanuit passie voor de zorg en haar journalistieke ervaring heeft Erica zich de laatste jaren volledig gespecialiseerd op online communicatie en marketing voor zorgorganisaties, van ziekenhuis tot zorgorganisatie tot praktijk. Binnen Spring marketing heeft zijn samen met collega’s voor veel klanten de gewenste groei gerealiseerd in het bereik, de instroom en de klantbinding en geeft regelmatig training op het gebied van (online) zorgmarketing. Deelnemers zijn ruim tevreden over deze trainingen en beoordelen die met gemiddeld een 8.

Datum en tijdstip:
2017-12-13T17:30:00 2017-12-13T21:00:00
Locatie:
NVLF
Adres:
Steinhagenseweg 2b
3446 GP Woerden
Aanmeldperiode: