Studenten van verschillende landen en universiteiten namen vijf dagen lang deel aan een internationaal onderwijsprogramma met colleges en workshops. Iedere dag werd een specifiek thema aan de orde gesteld. De onderwerpen van de colleges en workshops waren gerelateerd aan het thema van de dag. De thema’s waren: ‘Interprofessional Education’, ‘Challenges for schoolage children and young adults’, ‘Emerging issues and new trends in SLT’, ‘Application for technology and implications for SLTs’ en ‘Early intervention and promotion’. De thema’s en onderwerpen worden in dit verslag verder toegelicht. De intentie van deze Summer School is om internationalisering te stimuleren en te bevorderen binnen de logopedie. Hieronder wordt kennismaken met internationale logopediestudenten -verstaan, maar ook kennismaken met de (eventuele) inhoudelijke verschillen in opleiding en lesinhoud.
Er waren 120 logopediestudenten afkomstig uit veertien verschillende landen aanwezig. Studenten en docenten van verschillende universiteiten uit België, China, Duitsland, Finland, Griekenland, China, Ierland, Italië Malta, Oostenrijk, Spanje, de Verenigde Staten (VS), Zweden en natuurlijk Nederland waren vertegenwoordigd.