Er is een groep logopedisten die hun gedrag aanpast aan de kwaliteitstoets en er is een groep die zich tegen de toets verzet. Dat is een van de uitkomsten van het onderzoek van Verhage. Verhage heeft zelf lang als logopedist gewerkt. Hij studeerde af in 1993 en werkte daarna in een algemene praktijk die daarnaast gespecialiseerd was in leerstoornissen bij kinderen. Sinds 2006 is hij docent aan de logopedieopleiding bij de Hogeschool Rotterdam. Die keuze maakte hij nadat hij ontdekt had dat hij trainen en lesgeven leuk vond. Als docent geeft hij met name vakken die met communicatie te maken hebben, begeleidt hij projecten en is hij betrokken bij stages van studenten. Onlangs rondde hij een studie zorgmanagement af. In dat kader deed hij onderzoek naar de invloed van de kwaliteitstoets op de professionele identiteit van vrijgevestigde logopedisten. Waarom koos hij voor dit onderwerp? ‘Ik wilde graag iets bijdragen aan mijn eigen vakgebied, logopedie. En ik had ook een praktisch reden. Ik
Artikelen / 15 september 2017
De invloed van de kwaliteitstoets op de professionele identiteit
‘Neem alle geluiden serieus’
Over de auteur
Deze auteur heeft geen beschrijving
Gerelateerde berichten
Dit zijn uw helden
Wat ons betreft zijn alle logopedisten helden, laten we dat vooropstellen. Toen wij in de nieuwsbrief…
Scherp stellen op dyslexie
Op 14 april 2023 organiseerde Stichting Dyslexie Nederland het congres Scherp stellen op dyslexie. Het congres…
Janneke de Waal-Bogers
Identificeren van risicokinderen met het Testinstrumentarium Taalontwikkelingsstoornissen (T-TOS)
Met de invoering van passend onderwijs op 1 augustus 2014 is de landelijke indicatiestelling voor speciaal…