Toen Miranda Jansen van Logopedie Jansen voor het eerst hoorde over de kwaliteitscyclus zag ze hierin meteen kansen voor haar praktijk. ‘Ik zie het als een mooie follow-up van de kwaliteitstoets die we in 2019 hadden doorlopen. Als start van de kwaliteitscyclus begonnen we met de dossiertoets. Dat zorgde voor wat weerstand binnen het team want er moest veel werk verzet worden. We wilden alles op orde hebben en dat betekende dat we alle dossiers moesten nalopen en aanvullen waar nodig. Toen de auditor onze dossiers toetste, kwamen we erachter dat onze dossiers al perfect op orde waren. Ik denk dat wij logopedisten het te goed willen doen, terwijl dat eigenlijk effectiever kan. Dit inzicht zorgde voor verandering en dat zal ons in de toekomst veel werk en administratieve rompslomp besparen. Ik heb ook gemerkt dat we sinds de start van de kwaliteitscyclus meer een eenheid zijn geworden als praktijk. We herkennen samen problemen en zorgen